pithagoras stats
camera1   Σε αυτή τη σελίδα μπορείτε να αντλήσετε σημαντικές πληροφορίες, σε ότι αφορά διάφορα χρήσιμα στατιστικά για την ενημέρωση, αλλά και τη μελέτη της ιστορίας των Ελληνικών Ταινιών και των συντελεστών, που την έγραψαν... γιατί οι αριθμοί συνήθως διαψεύδουν τις αρχικές εντυπώσεις...​

«Πάντα κατ’ αριθμόν γίγνονται»

Θα υποστήριζε κάποιος, ότι στο σύνολο της Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου, η δεσπόζουσα παράμετρος, είναι  η εικόνα. Και πράγματι, μέσα από τις ιστορίες, που διαχρονικά ξεδιπλώθηκαν στη μεγάλη οθόνη, το κοινό διασκέδασε, συγκινήθηκε, προβληματίστηκε και μαγεύτηκε από τη δύναμή της…

Ασφαλώς και δεν διαφωνούμε, εφόσον η 7η Τέχνη, έχει στέψει βασίλισσα την εικόνα, η οποία μεταφράζεται με χίλιες λέξεις.

Ναι, με λέξεις, αλλά.... με πόσους αριθμούς;

Πυθαγόρας και ΑριθμητικήΟ σοφός της αρχαιότητας και μαθηματικός Πυθαγόρας, ‘ασφάλισε’ πρώτος τη σημασία των αριθμών στη ζωή μας, δηλώνοντας ότι «τα πάντα γίνονται με αριθμούς». Και η στατιστική επιστήμη, έρχεται να το επιβεβαιώσει.

Αυτός ο κλάδος των εφαρμοσμένων μαθηματικών εξηγεί τη γνώση, χρησιμοποιώντας εμπειρικά δεδομένα. Η απροσδιοριστία και αυτό που νομίζουμε τυχαίο –αλλά δεν είναι- ορίζονται στο πλαίσιο της θεωρίας των πιθανοτήτων.

Πολλοί, εργάστηκαν χρόνια για να καταθέσουν σε ταινίες μικρού ή μεγάλου μήκους, ένα κομμάτι από την ψυχή, τη σκέψη ή τη γνώση τους. Και πέρασαν στα αρχεία ως ονόματα, αλλά και ως αριθμητικές παραστάσεις. Πόσοι ηθοποιοί εμφανίζονται για ακόμα μια φορά σε κάποιο ρόλο; Πόσοι σκηνοθέτες γυρίζουν και πάλι ταινία; Και πόσα πρωτότυπα μουσικά ακούσματα χάρισαν οι ταινίες;Πυθαγόρας και Μουσική

Σε αυτά τα απλά ερωτήματα-παραδείγματα, αλλά και σε πιο σύνθετα, έρχεται να απαντήσει η στατιστική και να δικαιώσει τον Πυθαγόρα, που εκτός από μαθηματικός ήταν και μουσικός. Άρα, διέκρινε τη γοητεία, ίσως και τη μουσικότητα, στον τρόπο που ξετυλίγονται οι καμπύλες και που ολοκληρώνονται οι κύκλοι, εσωκλείοντας μέσα σε κάθε έναν από αυτούς, κάθε νέο δεδομένο.

Κι αν αδυνατούμε να μετρήσουμε την έμπνευση και να τοποθετήσουμε, σε κάποιο στατιστικό πίνακα, τη χαρά της δημιουργίας, ως μαθηματική παράσταση, αναμφίβολα πλέον ξέρουμε, πως ναι μεν η εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις, απεικονίζεται δε, με άπειρους αριθμούς.

Φεστιβάλ, ταινίες, κινηματογραφικοί όροι, πρόσωπα, γειτονικές έννοιες, δεδομένες και συνδεδεμένες μεταξύ τους, σε όλα τα επίπεδα επικοινωνίας στην καθομιλουμένη γλώσσα. Από τα πρώιμα, ακόμη στάδια, της εξελικτικής πορείας του κινηματογράφου, ως η απόλυτη συλλογική τέχνη, οι όροι αυτοί δεν απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή, καθώς οι κώδικες στοχεύουν διαχρονικά, απευθείας στις γνωσιακές βάσεις δεδομένων, τις καταγεγραμμένες στο ανθρώπινο σύστημα και εύκολα προσβάσιμες σε πρώτο επίπεδο αναζήτησης.

Σε χώρους μαζικής παρουσίασης ταινιών, όπως π.χ. ένα Φεστιβάλ, η συμμετοχική διαδικασία του θεατή, αμέσως μετά την έξοδο από τη σκοτεινή αίθουσα, συνήθως εξαντλείται στο δίλημμα «μου άρεσε η ταινία ή όχι». Ανεξάρτητα με την απάντηση, το ταξίδι της ταινίας σε προσωπικό, εσωτερικό επίπεδο δράσης, μπορεί να διαρκέσει από μερικά λεπτά έως –ίσως- μερικές ώρες…

Η έρευνα, όμως, και στη συνέχεια η μελέτη της αλήθειας των αριθμών, είτε αυτές αφορούν σε συγκριτικό επίπεδο, είτε σε μια απλή καταγραφική διαδικασία, σ’ ένα χώρο μαζικής εκπομπής οπτικοακουστικών συναισθημάτων, παίζουν πρωτεύοντα ρόλο. Τα αποτελέσματα της εικόνας του συνολικού όγκου σε μια κινηματογραφική ιστορική καταγραφή, ανάμεσα στην απόσταση που υπάρχει μεταξύ συναισθηματικής και μαθηματικής προσέγγισης, μερικές φορές αποδεικνύονται ανατρεπτικά, αναφορικά με την πρώτη εικόνα.

Οι αριθμοί, ως αυτόνομες προσωπικότητες ενός στεγανού, κλειστού κυκλώματος επικοινωνίας, από πάντα και για πάντα, θα διεκδικούν υψηλό μερίδιο ευθύνης, στη συμμετοχή τέτοιου είδους αποτελεσμάτων.

Μελετήστε τα δικά μας αποτελέσματα και αν σας ενδιαφέρει κάτι περισσότερο, από αυτά που έχουμε ήδη δημοσιεύσει σε αυτήν τη σελίδα, επικοινωνήστε μαζί μας, πατώντας εδώ, ώστε να το δημιουργήσουμε, εμείς για εσάς…

Επεξεργασία δεδομένων, παρακαλώ περιμένετε...
Σύνολο ταινιών ανά δεκαετία
Φορμάτ 1910-1919 1920-1929 1930-1939 1940-1949 1950-1959 1960-1969 1970-1979 1980-1989 1990-1999 2000-2009 2010-2019 2020-2029
μ.μ 1 5 6 9 44 224 605 1126 1116 1424 3563 468
Μ.Μ. 3 12 24 36 247 934 542 418 232 535 854 89
Συνοπτικά από το 1905...
Untitled Document 12.576    Ελλ. ταινίες
εκ των οποίων
Untitled Document 8.597 μ.μ
Untitled Document 3.927 Μ.Μ.
Συντελεστές  
Untitled Document 4.174 Σκηνοθέτες
Untitled Document 2.715 Συνθέτες
Untitled Document 4.418 Δ/ντές Φωτ.
Untitled Document 31.281 Ηθοποιοί
Οπτικοακουστικά
Untitled Document 2.830 Τρέιλερ
Untitled Document 39.654 Φωτ. ταινιών
  Untitled Document 6.001 Φωτ. συντελεστών
Ανακαλύψτε τους όλους, πατώντας εδώ

Οι πιο παραγωγικοί...

Οι πολυτιμότεροι...

Untitled Document

Μουραμπάς Χρήστος   388
Συνθέτης, Μ. Επιμέλεια
Βαρυμποπιώτης Κώστας   333
Μοντάζ, Σχεδ. / Μηχ. Ήχου, Ηχοληψία, Μιξάζ
Ζέρβας Μάρκος   324
Σχεδ. / Μηχ. Ήχου, Ηχοληψία, Σκηνογραφία, Ενδυματολογία, Δ/νση Παραγωγής
Αρβανίτης Θανάσης   253
Μοντάζ, Σχεδ. / Μηχ. Ήχου, Ηχοληψία, Μιξάζ, Παραγωγός
Λαζαρίδης Αργύρης   224
Σχεδ. / Μηχ. Ήχου, Ηχοληψία, Μιξάζ, Φωτ. Πλατώ / Φωτογραφίες, Ηθοπ.
Βενετσανάκος Τάκης   222
Σκην., Σεν., Δ/νση Φωτογραφίας, Μοντάζ, Δ/νση Παραγωγής, Βοηθ. Σκηνοθέτη
Τριανταφύλλου Γιώργος   220
Μοντάζ, Βοηθ. Μοντάζ, Σχεδ. / Μηχ. Ήχου, Μιξάζ, Μοντάζ ήχου, Μπούμαν
Φιλίππου Παύλος   218
Σκην., Δ/νση Φωτογραφίας, Οπερατέρ, Συμπλ. Φωτογραφία, Β. Οπερατέρ, Μ. Επιμέλεια, Μοντάζ, Δ/νση Παραγωγής, Βοηθ. Σκηνοθέτη, Ηθοπ.
Αθανασόπουλος Μαρίνος   208
Σχεδ. / Μηχ. Ήχου, Ηχοληψία, Συμπλ. Ηχοληψία, Ηθοπ., Αφήγ. / Απαγγ. / Παρουσ.
Ζωγράφος Τάσος   207
Σκηνογραφία, Ενδυματολογία, Ηθοπ.

Κύλιση στην κορυφή